فوم پاششی پلی یورتان -عایق صوتی سلول باز

اجرای عایق صوتی پلی یورتان پاششی (سلول باز) در سالن اجتماعات. برگزاری مراسم جشن،جلسات ساختمان، سمینارها و... در سالن های اجتماعات همواره ناملایمات صوتی را برای واحد های مسکونی ساختمان ها به همراه داشته است. عایق پلی یورتان سلول باز به دلیل بافت خاص سلولی آن مناسب ترین راه حل در راستای آسایش صوتی ساکنین به خصوص در طبقات نزدیک و مجاور با سالن اجتماعات میباشد

عایق کاری نمای ساختمان به دو روش انجام می شود. عایق کاری نما روی سطح خارجی و عایق کاری از سطح پشتی نما که در ادامه این مقاله توضیح داده شده است

عایق‌ بندی نمای ساختمان با فوم پاششی پلی‌یورتان (عایق حرارتی-عایق صوتی)

عایق‌بندی نمای ساختمان با فوم پاششی پلی‌یورتان عموما از دو طریق صورت می ‌پذیرد:

  1. عایق کاری روی سطوح خارجی نما
  2. عایق کاری از داخل و پشت نمای خشک



عایق کاری روی سطوح خارجی نما

  1. در روش اول اجرای فوم پاششی یا عایق پاششی پلی‌یورتان روی سطح خارجی سازه انجام خواهد شد که عموماً از جنس بتن، بلوک های هبلکس، CLC ، ورق و ... می‌باشد.
    در این روش به دلیل اجرای اسپری در فضای باز و ارتفاع بالا، وزش باد بر میزان مصرف مواد اولیه تأثیر چشمگیری خواهد گذاشت و همچنین به دلیل انجام عملیات بر روی بالابر، جرثقیل و یا تخته و داربست؛ اجرای پروژه با سرعت کمتری صورت می‌گیرد.

عایق کاری از داخل و پشت نمای خشک

  1. در روش دوم ابتدا اجرای نمای خشک به اتمام رسیده و سپس فوم پلی‌یورتان از داخل سازه به پشت نما که عموماً سنگ، سرامیک، ورق کامپوزیت و ... می‌باشد اسپری می‌شود.

⚡ نکات تأثیرگذار در اجرای فوم پاششی پلی‌یورتان در نمای ساختمان:

  • آماده سازی

    قبل از استارت فرآیند اسپری فوم در نما باید دستک ها نصب و عملیات شاسی کشی انجام شود. در غیر این صورت در مرحله‌ی نصب دستک ها باید فوم را سوراخ نمود و در مرحله شاسی‌کشی نیز عملیات جوشکاری تا مقادیر قابل ملاحظه‌ای به فوم آسیب خواهد رساند.

  • پوشش پروژه

    قبل از اجرای عایق‌کاری با فوم پاششی پلی یورتان به دو دلیل اساسی باید تمامی نما کاملا پوشیده و کاور شود:

    • هنگام اعمال عایق حرارتی پلی‌یورتان به روش پاششی، مواد با فشاری حدود 100 بار و به صورت پودر از نوک نازل خارج شده و به سطوح پروژه می پاشد، لذا عدم پوشش مناسب پروژه به مقدار چشمگیری باعث هدر رفت مواد شده و هزینه تمام شده پروژه نیز به مراتب افزایش خواهد یافت.
    • اجرای عایق پلی یورتان به روش پاششی در معرض وزش باد سبب می‌گردد آن بخشی از مواد که در بالا به عنوان هدر رفت از آن یاد شد به ساختمان‌ها، شیشه‌ها و اتومبیل‌های مجاور پروژه چسبیده و موجبات خسارت و نارضایتی اهالی منطقه را فراهم ‌آورد.
2/5/95
شرکت فنی مهندسی پارس بهینه ساز
پیمان افشاری

فوم پاششی پلی یورتان و عایق‌بندی نمای ساختمان (عایق پاششی-حرارتی/عایق پاششی- صوتی)

سایر تصاویر